dimarts, 13 de maig del 2008

Franki, Sostres, Termes

No anem bé, Franki (Article de Salvador Sostres publicat a l'AVUI)

Hi ha un noi a la presó per haver ultratjat la bandera espanyola durant les festes alternatives de Terrassa. Sentiments contradictoris. No m’agrada la bandera espanyola ni el que representa, i això és el que en mi preval, però també penso que les banderes són importants, i que són banals els països que no se les prenen seriosament. D’una banda estem en guerra amb Espanya, i això és naturalment el que més m’importa; i de l’altra penso que ha d’existir, i s’ha de penar, el delicte d’ultratge a la bandera. Els símbols ens representen, la senyera em representa, i si la cremen alguna cosa de mi crema amb ella. La iconografia reforça la cohesió de la societat i en millora l’auotestima. És la propaganda que tota estructura necessita per assentar-se. Quan Catalunya sigui lliure voldré que detinguin tot quant animal que faci un us inadequat de la simbologia nacional. Si pensem en el que els espanyols ens fan i ens han fet, aquesta bandera és una anècdota. És veritat. També ho és que nosaltres tenim la visió històrica i ells el poder, i forma part de la seva lògica -i de la lògica- que l’exerceixin. Bé, les meves simpaties pel jove empresonat són escasses. Franki. Deu venir de Francesc, o Franc. Escolta noi, no et podries dir normal? L’aspecte deixat i brut, tampoc és que t’ajudi gaire. I encabat aquesta orquestració de les festes alternatives. Pretextos per no treballar, per defugir tota responsabilitat en nom d’estèrils heroïcitats. A qui voleu enganyar? No anem bé, Franki. L’independentisme té pendent una dutxa, la instrucció general bàsica, i molts mesos de no fumar herbotes prohibides. Deixeu d’usar Catalunya per dissimular la vostra vida de ganduls i penjats, i comenceu a ser-nos útils d’una vegada.

Ser útil a Salvador Sostres (Article d'Ignasi Termes enviat però no publicat a l'Avui)

L’article de Salvador Sostres sobre el cas de’n Franki de Terrassa em va provocar. I ja es tracta d’això, no, Salvador? Per això els seus articles no es publiquen a l’apartat d’opinió d’aquest diari, sinó al de serveis i oci.

Per una banda, el meu parer sobre les banderes és aquell que tant bé va expressar Martí i Pol i musicar Lluís Llach: “de res no valen banderes que no ens facin d’abrigall pel fred de la llarga espera del gran nom llibertat”. No tinc cap mena d’interès a que, en el meu país lliure, posin a ningú a la presó per un tros de drap. La seva exaltació de la iconografia nacional m’ha fet recordar un dels pitjors nacionalismes de la història de la humanitat on les dutxes també hi tenien una simbologia especial. Però suposo que vostè no va per aquí, no? Vostè només deu ser un paternalista que, des de la seva poltrona, és capaç de dir ganduls, deixats, bruts, penjats... a qui no fa les coses com vostè vol, no vesteix com vostè vol i no es diu com a vostè li agradaria. Si us plau, no em vingui amb aquesta orquestració de sentiment independentista. Pretextos per fer-se notar i per insultar allò que no li resulta agradable als seus ulls. A qui vol enganyar? No anem bé, Salvador. Dubto que algú dels qui al·ludeix en aquest article tingui cap interès a “ser-vos” útils a gent com vostè.

Jo no li recomanaré cap dutxa, però si que s’espolsi una mica la caspa que porta a sobre les espatlles