diumenge, 18 de maig del 2008

AM 530, La Voz de las Madres "La primera de la izquierda"

Las Madres tenen la seva pròpia veu. Sempre l'han tingut i mai l'han callat, però a partir d'un moment van considerar que seria interessant posar en marxa idees que els permetessin projectar aquesta veu més lluny.
Així van crear la seva pròpia editorial, amb un important ritme de publicacions, i també la seva pròpia ràdio "La Voz de las Madres", amb cobertura a tot el país i també a Uruguay.

Ahir vaig participar d'un dels programes on hi col·laboren dos companys de classe. Els hi havia comentat el cas de'n Franki de Terrassa i em van demanar que hi anés per explicar-ho per la ràdio. Val a dir que la lluita per la independència dels Països Catalans no és molt coneguda aquí i que la feina va ser meva per contextualitzar aquest cas! Explicar en 15 minuts què són els Països Catalans, quina és la seva lluita i què és l'estat espanyol amb suficient detall com per què s'entengui el cas de'n Franki, no és fàcil. Tot i així, crec que va quedar força clar. Al començar l'entrevista vaig haver de corregir al presentador quan em presentava com "un espanyol", i quan m'acomiadava va fer un incís especial per dir que li havia quedat ben clar el per què l'havia corregit a la presentació.